ARCHLine.XP
Rendering
Het creëren van fotorealistische afbeeldingen is niet slechts een kwestie van op een knop drukken. Het vereist begrip van het beheer van licht en schaduwen, kennis van de fysieke eigenschappen van materialen, het identificeren van het ideale gezichtspunt, en geleidelijk opbouwen van een afbeelding die realistisch oogt. Met de nieuwe render-engine van ARCHLine.XP is het opzetten van renders eenvoudig, het renderen gaat snel, en het kan in slechts één dag worden geleerd. Breng je ontwerpen naar een hoger niveau!

Renderings instellingen
De nieuwe renderingsvoorinstellingen, “Low (Q1), Medium (Q2), and Custom (Qx)”, stellen je in staat om bewust de hoogste kwaliteit afbeelding te creëren in slechts een paar stappen. De “Q1” instelling is perfect voor het produceren van een werk-kwaliteit afbeelding aan het begin van het renderproces met een lage resolutie. De “Q2” instelling is ideaal voor scènes die dicht bij het eindresultaat liggen. De “Qx” instelling kan volledig worden aangepast aan jouw behoeften: je kunt de waarden afzonderlijk bepalen op basis van het aantal lichtbronnen en de complexiteit van het model.
Samples per pixel (SPP)
Dit verwijst naar het aantal ray tracing samples dat per pixel in de afbeelding wordt berekend. Dit controleert anti-aliasing en maakt de “kartelranden” langs objecten en schaduwen glad. Het verhogen van het aantal pixel samples resulteert in een helderdere, hogere kwaliteit afbeelding. Voor definitieve renders met complexe verlichting kies je 10 of meer; voor snelle concepten kies je minder dan 5.


Renderpass
De render-engine maakt gebruik van een progressieve rendermethode waarbij het gegenereerde beeld bij elke stap verfijnd wordt. Het verhogen van het aantal stappen verlengt de rendertijd, maar verbetert de beeldkwaliteit. Het benodigde aantal stappen hangt sterk af van de te renderen scène. Een hoger aantal stappen (> 10) is nuttig voor scènes met complexe verlichting. Het aanbevolen aantal stappen voor het definitieve renderbeeld is 30. Een lager aantal stappen (< 10) wordt aanbevolen voor snelle voorvertoningen.
Denoiser
Deze module ontnevelt de hele scène aan het einde van het renderen of wanneer het renderproces wordt onderbroken. Het verwijdert beeldruis terwijl het details herstelt en verbetert, wat resulteert in scherpere details en een schonere, hogere kwaliteit afbeelding.


Resultaten tijdens het proces
Je kunt het renderproces op elk moment stoppen als je tevreden bent met het resultaat. De denoiser module ontnevelt de hele scène voordat het renderen voltooid is. Als het renderproces nog geen 50% heeft bereikt, verschijnt er een dialoogvenster waarin wordt gevraagd of je de denoiser wilt toepassen. Als je nee selecteert, stopt het renderproces onmiddellijk.
Sharper Details
Dit effect vermindert ruis terwijl het afbeeldingen verbetert en verscherpt. Het helpt je scherpe, gedetailleerde afbeeldingen te creëren die gegarandeerd indruk maken op je klant. Als je echter de voorkeur geeft aan een zachtere, subtielere uitstraling, kun je het gewoon uitschakelen.
